A PRICER polccímkéivel még ügyfélközpontúbb a győri PatikaPlus 

 

Önnek is feltűnt már, hogy az utóbbi években átalakultak a gyógyszertárak? A modernebb patikákban már nem csak a pultnál lehet kérni a gyógyhatású készítményeket, hanem például az étrendkiegészítőket, vitaminokat és egyéb, gyógyszernek nem minősülő termékeket szabadpolcos rendszerben kínálják a patikák, ahol a vevő megfoghatja, olvasgathatja és a kosarába helyezheti azokat – akár csak egy drogériában.

A tapasztalatok szerint a vásárlók kifejezetten szeretik ezt az új rendszert, a patikusokat azonban kihívások elé állítja. Erről beszélgettünk Dr. Várnagy-Szabó Ritával, a győri Tesco Hipermarketben található PatikaPlus vezetőjével.

Mikor és hogyan váltottak szabadpolcos rendszerre?

A PatikaPlus egy 80 gyógyszertárból álló hálózat, ahol a vezetés elsődleges célja a vásárlók magas színvonalú kiszolgálása, amelyhez ugyanúgy hozzátartozik a munkatársak szakmai felkészültsége és kedvessége, mint a patikák igényes megjelenése. A győri üzletet kicsit több, mint 1 éve újítottuk fel, amikor bevezetésre került a szabadpolcos rendszer, ezzel egy időben pedig a PRICER elektronikus polccímkéi is. A címkék integrálásától először tartottam, de semmi okom nem volt rá, mert két nap alatt, nagyon gördülékenyen megtörtént a bevezetése, amit ezúton is köszönök a szintén győri Szintézis Informatika csapatának.

Miért volt szükség az elektronikus polccímkékre?

Korábban is volt már néhány polcunk, amelyekre akkoriban teákat helyeztünk ki, és hogy ne kelljen a termékeket egyenként árazni, ezért A/4-es lapokon adtunk tájékoztatást az árakról. Ez a megoldás azonban egészen biztosan nem működött volna ebben az új rendszerben. Több, mint 1.500 féle termékünk van kinn a polcokon, tehát a patikánkban 1.500 PRICER polccímke üzemel folyamatosan már több, mint egy éve. Rengeteg terhet levesz a vállunkról, hogy egyetlen gombnyomással bármelyik munkatárs aktualizálni tudja az eladótérben lévő címkéket, ezzel pedig számottevő időt és fáradozást spórolunk meg, amelyet a vásárlók türelmes kiszolgálására fordíthatunk. És ha már a vásárlóknál tartunk... a bevezetés után sokan dicsérték, hogy milyen modern és egységes lett általa a patika megjelenése, aztán később arra is rájöttek, hogy számukra is van konkrét előnye. A PatikaPlus például minden hónapban akciókkal kedveskedik a vevőinek, amit a kedvezményes árú termékeknél szolid, zöld villogással jelezni tudnak a PRICER polccímkék.

Végezetül tapasztalatai alapján ajánlaná-e más patikavezetőknek a PRICERT?

Erre egyértelműen igen a válaszom. A szabadpolcos rendszernek köszönhetően a vevők körbejárnak, nézelődnek, így gyakran eszükbe jut, hogy ha már valami fogyóban van otthon vagy vélhetően szükség lesz rá. Ennek következménye, hogy nő az átlagos kosárérték, ami minden vezető számára fontos, ugyanakkor mindezt hagyományos, papír alapú címkékkel menedzselni nehézkes lenne. A PRICER polccímkéi igazi társat jelentenek a munkában, hálás vagyok érte, hogy általuk még többet adhatunk a vevőinknek.

Referenciák