Grafikus polccímkékkel újított az Euronics 

 

A PRICER polccímkéi jóval többet nyújtanak az igényes árkijelzésnél, hiszen a mögötte álló komplex rendszer a logisztikai feladatok nagymestere. Ez alapján nem meglepő, hogy az Euronics, országos lefedettségű műszaki bolthálózat már 2017-ben úgy döntött, hogy kihasználja a világelső PRICER technológia nyújtotta lehetőségeket. A folyamatos fejlesztés iránti vágyuktól sarkallva 2021 év végére egy, a teljes bolthálózatot érintő roll-out valósult meg, melynek keretében új, nagy méretű, grafikus címkékkel egészültek ki a boltok elektronikus árkijelzői. Erről beszélgettünk Stummer Attilával, az Euronics oktatási és hálózatfejlesztési vezetőjével.

Régóta használják már a PRICER elektronikus polccímkéit. Hogyan tudná összefoglalni eddigi tapasztalatait?

A PRICER polccímke rendszert öt évvel ezelőtt vezettük be az Euronics bolthálózatban. Ezzel a fejlesztéssel nagyot léptünk előre a vásárlói elégedettség és az értékesítés hatékonyságának területén. A PRICER rendszer bevezetésével merchandising folyamatainkat sokkal átláthatóbbá tudtuk tenni, amit a hozzánk betérő vásárlók is pozitívan értékeltek. 2021 év végére egy jelentősebb fejlesztést valósítottunk meg 66 üzletben, köztük a győri áruházunkban is, ahová szép számmal érkeznek vásárlók az agglomerációból és az M1-es autópálya közelsége miatt a környező településekről is, így a hatékonyságnövelés kulcsfontosságú volt számunkra, amikor mérlegeltük a beruházás lehetőségét.

*

Az előzőeken túl milyen szempontok befolyásolták még a döntést?

Ahhoz, hogy a magyarországi műszaki piac meghatározó szereplői között maradjunk folyamatosan fejleszteni és fejlődni kell, gyorsan reagálva a piaci és vásárlói igényekre. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az egységes, átlátható, jó kommunikációval rendelkező áruházakat szeretik a vásárlók, itt a kosárérték is magasabb. A PRICER új, nagy méretű grafikus kijelzői nemcsak nagyon esztétikusak, de egy felületen képesek az áron túl olyan információkat is megjeleníteni, mint a kiterjesztett garancia, a részletvásárlási ajánlat vagy az időszakos akciók. Ezzel az újdonsággal a termék előtt állva minden lényeges információ rendelkezésre áll, mely szükséges a vásárlói döntéshez, illetve szakértékesítő kollégáink munkáját is megkönnyíti, hogy a teljes körű vásárlói tájékoztatáshoz nem kell egyéb rendszereket igénybe venniük, ezáltal pedig egy magasabb szintű ügyfélkiszolgálás valósulhat meg. Továbbá fontos szempont számunkra a környezettudatosság, ezért áruházainkban törekszünk a papírmentes boltképre, ami a PRICER nélkül nem valósulhatna meg.

*

Mennyiben változtatta meg a napi munkafolyamatokat a PRICER?

Az új rendszer bevezetésével hatékonyabbá tudtuk tenni értékesítési folyamatainkat, egységesebb áruházi bemutatást és letisztultabb boltképet tudtunk megvalósítani. Az eladáshelyi szolgáltatási költségeken is tudunk megtakarítani az elektronikus polccímkére való áttéréssel, illetve a munkaerő kapacitást más működési folyamatokra tudjuk átcsoportosítani. A munkatársaink is nagy megelégedéssel fogadták az új grafikus kijelzőket, sőt sok kolléga részt vett a telepítésben is, így első kézből tapasztalhatták meg az új rendszer előnyeit. A vásárlói visszajelzések pedig rámutattak arra, hogy ezen a fejlődési úton kell tovább haladnunk.

Végezetül, mennyire elégedett a PRICER kizárólagos hazai forgalmazójával, a telepítést végző Szintézis Informatika által nyújtott szolgáltatással?

Az együttműködés során minden felmerülő kérésünkre azonnali megoldási javaslatot kaptunk. A fejlesztéseket rugalmasan, gyorsan, határidőre végezték el, így ezt a magas színvonalú szolgáltatást csak ajánlani tudom más piaci szereplőknek is. Egészen biztos vagyok abban, hogy a jövőben még több közös projekten fog együtt dolgozni a Szintézis és az Euronics.

Referenciák