CBA Krupp Biatorbágy – újabb CBA Pricer elektronikus polccímkével

2009.április - A CBA Krupp biatorbágyi üzletében bevezetésre került teszt jelleggel az elektronikus polccímke. A tesztidőszak alatt az édesség részleg került lefedésre le közel 800 darab normál méretű digitális polccímkével. Két hónapon keresztül vizsgálják a CBA munkatársai a vásárlók visszajelzéseit, az árváltozások sikerességét és a két féle sín strapabíróságát, praktikus kezelhetőségét.


Az árfolyam ingadozások miatt az árak gyakran változnak, így előfordult, hogy a papír címkén nem a megfelelő ár szerepelt vagy akár a sok csere miatt nem is volt papírcímke kihelyezve. Statisztikák bizonyítják, hogy a vásárlók 15% nem veszi meg a terméket, amennyiben nincs a polcon a termék ára, és 6%-ban nem megfelelő ár szerepel a terméknél. Az eltérő árak miatt hetente több vásárlói konfliktus alakul ki a pénztáraknál, amely átlagban 10 percet vesz igénybe, és a panaszkodó vásárló szavait egy felgyülemlett sor hallgatja. Így hosszú távon a vásárlói bizalomvesztés bevétel kieséssel jár. A helyzet még rosszabb, amennyiben a panaszkodó vásárló és a fogyasztóvédő egyazon személy.

A Pricer rendszernek köszönhetően az édesség részleg árellenőrzése napi 1 perc munkát igényel. A webes felületen, ami akár a központból is elérhető, az üzletvezető meg tudja nézni, hogy a polccímkék sikeresen megkapják-e a az árakat. Ha bármi oknál fogva a digitális címke nem küld visszaigazolást - jó például erre, hogy az egyik kolléga a zsebében felejtette a polccímkét - , akkor a keresendő címkék listája egy letölthető, kinyomtatható listán megtekinthető.

A CBA Krupp üzletében az akciós édességek címkéi pirosan villognak, és az alfanumerikus mezőben megjelenik az „akció” felirat, így sokkal jobban kihangsúlyozva az akciót. Távirányító segítségével lekérhetőek olyan információk, amelyek a bolt működtetését könnyítik meg: készlet, napi értékesített mennyiség, 3 napi értékesített mennyiség.