Virtuális bevásárlókosár - a jövő már jelen van

2008. augusztus - A Szintézis egyedülálló, vásárlókat segítő új megoldása a virtuális bevásárlókosár. Magyarországon vezették be elsőként ezt a korszerű eszközt, amellyel a vásárlók „kézbe vehetik” az információt. A világpremierre a Praktiker vecsési áruházában került sor, ahol egyelőre 15 darab áll a barkácsáruház törzsvásárlói rendelkezésére.


Az eszköz a bevásárlást segítő kézi szkenner, amely a vásárlás folyamata alatt végig információval látja el használóját. A Motorola által gyártott intelligens eszközt a Praktiker törzsvásárlói használhatják, egyelőre csak a vecsési áruházban.


Az eszköz WLAN hálózaton kommunikál a kiszolgáló szerverével és web interface-en keresztül éri el a kasszarendszert, ahonnan minden alkalommal az aktuális árat veszi át. Az IBM a Praktiker stratégiai partnereként egy hosszú távú együttműködés keretében ezt az alaprendszert fejlesztette és testreszabta a Praktiker részére. A győri Szintézis Zrt. pedig a Praktiker kasszarendszerét módosította, hogy az eszköz mindig az aktuális árat jelenítse meg, illetve létrehozta az alaprendszer és a kasszarendszer közötti interface-t.

A virtuális bevásárlókosár főbb jellemzői:


• Az eszköz kumulálja a kosárba tett tételeket, miután leolvastuk az áru vonalkódját. Így kiírja a pénztárnál fizetendő végösszeget. A kosárból ki is vehető az áru, ilyenkor töröljük a Motorola eszközön a terméket.
• Lekérdezhető, hogy a kütyü használója adott évben mennyiért vásárolt, és ennek alapján milyen mértékű kedvezményre számíthat, illetve mennyit kell még költenie ahhoz, hogy egy magasabb kedvezmény kategóriába essen.
• Későbbi fejlesztéseknek köszönhetően lehetőség adódik majd személyre szabott szolgáltatásokra is, például extra árengedmény a vásárló születésnapján.


A jövőben további újdonságok várhatóak. A tervek szerint néhány éven belül már működni fognak az önkiszolgáló kasszák, melyen a vásárlók maguk húzhatják le a kiválasztott termékeket. A személyzet nélküli automata kasszák az olyan vásárlók számára nyújtanak majd előnyt, akik maximum 5-10 terméket tesznek a kosarukba, és nem szeretnék kivárni a hosszú sort. Képzeljük csak a szituációba magunkat: csupán egy kalapács vásárlása esetén miért kellene kivárnom azt a sort, ahol a vásárlók „felpúpozott” bevásárlókocsival álldogálnak?!