Haladás, ne tartsuk fel a sort! 

 

Részlet a Store Insider - Haladás – ne tartsuk fel a sort! online cikkéből. A teljes cikket >> ide << kattintva érheti el.

.....

Önkiszolgáló kassza és munkaerőhiány

Egy nemzetközi felmérés során a megkérdezett vásárlók több mint 50%-a a kasszazónában való hosszas várakozást jelölte meg a kereskedelem legnagyobb problémájaként. Sajnos a kígyózó sorok nem ritkák, amit tovább nehezít a szakképzett munkaerő hiánya. A KSH 2019. II. negyedévi kimutatása 6264 betöltetlen álláspozíciót jelentett csak a kereskedelemben.

A hazai élelmiszer-kereskedelmi statisztikák is jól mutatják, hogy elérkezett az önkiszolgáló kasszák ideje. A Szintézis Zrt. saját felmérése szerint a fővárosi, önkiszolgáló kasszákkal felszerelt üzletek forgalmának 45%-a érkezik az automata megoldásokból, de van olyan bolt, ahol bizonyos időszakokban ez a szám eléri a 90%-ot (!) is. A hagyományos kasszák 35-40%-os bankkártyás tranzakciószámával szemben az SCO-k (self check out – önkiszolgáló pénztárgép) forgalmának több mint 50%-át teszi ki a gyors és kényelmes kártyás fizetés.

A nemzetközi trendek itthon is beigazolódnak

A gyorsuló kasszazóna igénye, a kereskedelmi szakemberek hiánya és a tudatos vásárlók már hazánkban is megkövetelik az önkiszolgáló kasszákat. A Szintézis Zrt. egy éve kapta meg első hazai informatikai vállalkozásként saját fejlesztésű önkiszolgáló pénztárgép megoldásának NAV-engedélyét, 2019 szeptemberében pedig már elérték a 44 telepítést a Príma-láncnál. A Szintézis retail megoldásához kapcsolt önkiszolgáló kasszákat készpénzkezelő és bankkártya-elfogadó egységgel, valamint ellenőrző mérleggel szerelték fel, továbbá törzsvásárlói rendszert is képes kezelni.

Referenciák